25 kwietnia 2024

Wybieramy zdjęcie główne do ogłoszenia o sprzedaży mieszkania

Zdjęcie do tekstu - sprzedaż mieszkania a ogłoszenie

Dobre zdjęcia sprzedawanej nieruchomości to połowa marketingowego sukcesu. Muszą przyciągać uwagę i skłonić klienta, żeby odezwał się akurat do Ciebie. Nie jest łatwo wyróżnić się spośród setek innych ofert, ale są pewne zasady, o których dobrze jest pamiętać.

Udało nam się idealnie przygotować sprzedawane mieszkanie i zapełnić kartę pamięci aparatu zdjęciami. Które z nich powinny od razu znaleźć się w koszu?

  • zdjęcia prześwietlone i niedoświetlone
  • zdjęcia niewyraźne
  • zdjęcia dokumentujące wady i uszkodzenia
  • zdjęcia ze zniekształconą perspektywą
  • zdjęcia niewykadrowane

A które z nich wybrać?

Odpowiedź brzmi: poprawne technicznie i najciekawsze. 

Najważniejsze jest zdjęcie główne. To właśnie ono pojawi się w ogłoszeniu jako pierwsze i będzie zachęcać klientów do kliknięcia właśnie w naszą ofertę. Powinno ono być wyraźne, dobrze naświetlone, wykadrowane i wypoziomowane. Możemy się pokusić o delikatny retusz, żeby podkreślić atuty pomieszczenia, ale nie przesadzajmy z Photoshopem. Większość kupujących dosyć nieufnie podchodzi do cukierkowo idealnych ujęć – wolą oni “real look”, jak najwierniej dokumentujący faktyczną ofertę.

Jak zrobić sesję fotograficzną mieszkania na sprzedaż?

A co z wyróżnieniem się?

Jeżeli zdecydowaliśmy, że nie chcemy płacić prowizji i sprzedajemy mieszkanie sami, bez pomocy pośrednika, możemy zauważyć, że trudno będzie konkurować z profesjonalnymi ofertami agencji nieruchomości. Mają oni doświadczenie w tego typu działaniach i dostęp do dobrych narzędzi, które dodatkowo ułatwiają im osiągnięcie celu. Przejrzyjmy ogłoszenia wystawiane przez pośredników i postarajmy się nimi zainspirować. Czy jest coś, co możemy zmienić w naszych zdjęciach? Może wyeksponować jakiś ciekawy detal? Spróbować dodać zdjęcie panoramiczne lub rzuty 3D mieszkania, bądź całej nieruchomości?

W ostateczności można się pokusić o zmontowanie zdjęć panoramicznych w wirtualny spacer. Jest to nowe rozwiązanie w branży nieruchomości, zyskujące sobie wielu zwolenników, zarówno wśród sprzedających, jak i kupujących. Oczywiście najlepiej wykona tę prezentację profesjonalista, ale jeżeli nie brak nam wyobraźni i zmysłu przestrzennego, możemy zrobić to sami. Po zamieszczeniu prezentacji na stronie z ogłoszeniami, upewnijmy się, że nasz wirtualny spacer działa tak, jak byśmy chcieli i, czy nie trzeba go w którymś miejscu poprawić.

Szukasz mieszkania? Sprawdź ofertę mieszkań na sprzedaż w Kielcach na GetHome.pl.