Wydawać by się mogło, że sam fakt zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży mieszkania sprawi, że pojawią się zainteresowani klienci. Tymczasem forma jakiej użyjemy do przedstawienia naszej oferty, jest tak samo ważna,a co więcej – pozwoli nam przyciągnąć uwagę tych konkretnych nabywców, na których nam zależy.
Jak napisać dobre ogłoszenie?
Przede wszystkim prosto, zwięźle, na temat i bez błędów. Czytający nasze ogłoszenie docenią trafny, ścisły komunikat, pozbawiony rozwlekłych opisów i zbędnych ozdobników. Musimy brać pod uwagę, że potencjalni klienci poświęcą naszej ofercie zaledwie 5 do 10 sekund i jeżeli w tym czasie ich nie zainteresujemy, to oznacza, że straciliśmy okazję. Dlatego też, zadbajmy o to, aby najważniejsze punkty oraz szczegóły, na które szczególnie chcemy zwrócić uwagę kupującego, znalazły się już w pierwszym akapicie. Element premium, na którym specjalnie nam zależy, możemy umieścić również w tytule ogłoszenia.
Pisząc ogłoszenie, starajmy się posługiwać językiem korzyści. Jeżeli nasze mieszkanie znajduje się na najwyższym piętrze wieżowca, spróbujmy przekuć ten fakt na potencjalną korzyść, jaką może z niego odnieść kupujący – na przykład piękny widok na panoramę miasta lub nieobecność sąsiadów na górze.
Jak sprzedać mieszkanie bez pomocy agencji nieruchomości czyli słów kilka o sprzedaży bezpośredniej
Co powinno się znaleźć w ogłoszeniu?
Rzeczy, których nie wolno nam pominąć, czyli:
- lokalizacja
- metraż
- liczba pomieszczeń
- piętro
Pozostałe informacje, które warto wyszczególnić, to: dojazd, okolica, typ zabudowy, wyposażenie mieszkania, informacje o przeprowadzonym remoncie i ewentualne zalety, które chcielibyśmy podkreślić – garaż, balkon, czy też komórkę lokatorską.
A czego unikać?
Przede wszystkim kłamstw na temat stanu mieszkania – potencjalny nabywca szybko je zweryfikuje. Zrezygnujmy również z pustych przymiotników typu “wspaniałe”, czy “piękne” – nie wnoszą one do oferty żadnych pożytecznych informacji, a powtarzane co drugi akapit, będą rozmywać jej treść. Nie umieszczajmy również w ogłoszeniu naszych osobistych wyznań związanych z mieszkaniem i unikajmy zdrobnień. Wygląda to nieprofesjonalnie i może odstraszać klientów.
Kiedy już napiszemy ogłoszenie, dokładnie je przeczytajmy. Pozwoli to nam sprawdzić, czy nie ma w nim sprzeczności i nieścisłości, które mogą wzbudzić nieufność u odbiorcy, a także wyłapać ewentualne błędy ortograficzne lub językowe.