10 października 2024

Nazwa dla agencji nieruchomości – dobre praktyki

Zdjęcie do tekstu - jaka nazwa dla agencji nieruchomości?

Wybór odpowiedniej nazwy dla własnej działalności nie jest, wbrew pozorom, marketingowym chwytem bez znaczenia. To, jak kojarzą nas klienci, i sam fakt, że wyróżniamy się spośród wielu innych firm o zbliżonym profilu działalności, przekłada się na konkretne korzyści.

Jaka powinna być dobra nazwa?

Wybierając nazwę dla naszej agencji pamiętajmy o tym, żeby odzwierciedlała one ogólne wartości firmy i określała jej tożsamość. Powinna również nawiązywać w bezpośredni, bądź pośredni sposób do branży i profilu. Przede wszystkim skupmy się na tym, aby była ona:

  • łatwa do zapamiętania
  • oryginalna
  • wywołująca określone skojarzenia – najlepiej pozytywne

Umowa z pośrednikiem nieruchomości – na co zwrócić uwagę?

W przypadku agencji nieruchomości ważnym czynnikiem jest również umiejętność wzbudzenia zaufania klienta. Na zakup mieszkania przeznaczamy niebagatelną kwotę, dlatego wątpliwe jest, abyśmy skorzystali z usług pośrednika, któremu nie jesteśmy w stanie zaufać. Jednym ze sposobów na budowanie zaufania jest ochrzczenie firmy własnym nazwiskiem. Nadanie nazwy z tym elementem sprawia, że przedsiębiorca automatycznie kojarzy się z człowiekiem uczciwym, który nie boi się podpisać pod tym, co robi.

Oryginalność nazwy ważna jest z kilku względów. Po pierwsze – unikamy w ten sposób oskarżenia o plagiat. Po drugie – unikamy pomyłek ze strony klientów. Po trzecie – wybierając nazwę popularną i powszechnie kojarzącą się z daną branżą, najprawdopodobniej nie znajdziemy dla siebie wolnej domeny. Intrygująca, nowatorska nazwa pozwoli nam dodatkowo wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć uwagę klienta. Ma to duże znaczenie, zwłaszcza dla młodych firm, stawiających pierwsze kroki w branży.

Sprzedaż mieszkania z pośrednikiem – czy warto?

Jak stworzyć nazwę?

Na początek wypiszmy na kartce wszystkie słowa, które kojarzą się z naszą działalnością, branżą lub profilem. Z tej grupy eliminujemy te, które są już wykorzystane przez innych przedsiębiorców lub źle się kojarzą. Z pozostałych wybierzmy pięć najlepszych i przetestujmy ją z pomocą znajomych. Z czym im się kojarzy ta nazwa? Czy jest łatwa do zapamiętania? Czy mając do wyboru kilka firm działających w tej branży, wybraliby akurat naszą? Z takiej burzy mózgów, wcześniej czy później, powinien wyłonić się zwycięzca. 

Czy warto powierzyć naming profesjonaliście?

Oczywiście, że tak. Jeżeli czujemy, że utknęliśmy w martwym punkcie, możemy oddać inicjatywę doświadczonym copywriterom, którzy wybiorą oryginalną nazwę, dopasowaną do profilu naszej działalności. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na ich usługi, pamiętajmy, że z chwilą, gdy nasza nazwa wzbudzi określone skojarzenia wśród klientów, wszelkie modyfikacje będą niekorzystne z marketingowego punktu widzenia. Zadbajmy zatem o to, aby raz wybranej nazwy potem już nie zmieniać.

Szukasz mieszkania? Sprawdź ofertę mieszkań na sprzedaż w Olsztynie na GetHome.pl